fbpx

6 Tips voor de Paasdagen

47 paaseitjes per jaar
De gemiddelde Nederlander schuift zo’n 47 paaseitjes in z’n holle kies. Deze kleine schattige (maar genadeloze) chocolade eitjes en de killerpaashazen kunnen de weg naar jouw summerbody flink in de weg staan. En wij vinden het zonde als deze gezellige dagen invloed hebben op jouw #fitgoals! Een dieet is immers geen eitje 😉 Hierbij jouw Paaskado in de vorm van een paar vers gelegde tips.

Weet waar je kansen liggen!
Afhankelijk van je eigen Paasplanning kun je bepalen wat, hoeveel en wanneer je gaat eten. Hoe zien de paasdagen eruit? Op welke maaltijden heb je invloed? Kun je zelf het ontbijt of de brunch bereiden? Waar ga je je aan houden tijdens de Paasdagen? Breng jouw paasdagen eens in kaart en maak een plan van aanpak voor jezelf.

Eet tot je voor 80% vol zit
Ga je all-out en geniet je van al het lekkers dat voorbijkomt? Onze tip is om te eten totdat je voor 80% vol zit. Het doel hiervan is dat enerzijds minder calorieen binnenkrijgt. Daarnaast kan je deze methode ook toepassen wanneer je minder controle hebt, zoals een brunch of etentje buiten de deur. Deze regel hoef je niet letterlijk te nemen, want hoe weet je precies wanneer je voor 80% vol zit? Eet niet totdat je propvol zit, maar tot je geen trek meer hebt. Is je trek voorbij? Dan hoeft die paashaas of dat ene choco-eitje er echt niet meer bij.

Elk pondje komt door het mondje
Ga spelen met het aantal eetmomenten per dag. Kies bijvoorbeeld voor drie maaltijden in plaats van drie hoofdmaaltijden én tussendoortjes. Door het minderen van de tussendoortjes zorg je voor meer speelruimte (lees: meer calorieën, yeah!) voor andere voeding, zoals een stukje paasbrood.

De combinatie van het aantal maaltijden, het gebruik van diverse voeding en de hoeveelheid van de gekozen voeding zorgt ervoor dat je een bepaalde hoeveelheid energie binnenkrijgt. Kijk of je een keuze kan maken in het aantal maaltijden, de hoeveelheden en de voedingskeuzes die je maakt. Oftewel, wat en hoeveel je naar binnenschuift.

Pas de 80/20 regel toe
Deze regel is heel eenvoudig. Je kiest 80% van de tijd voor gezonde voedings zoals eieren (ha, duh het is Pasen), fruit, groenten, granen en bijvoorbeeld zuivelproducten. De andere 20% vul je op met voeding waar je heel veel zin in hebt en blij van wordt. Zoals chocola 😉

Blijf in beweging
We like to move it, move it! Beweeg minimaal 60 minuten. Ga wandelen of lekker fietsen. Oja, ook op Pasen zijn wij gewoon open! Alle groepslessen gaan door volgens het normale lesrooster. Gebruik die extra vrije tijd dus om lekker een uurtje te bewegen.

Pak de draad meteen weer op
Pasen duurt maar twee dagen… Laat de paasdagen geen sneaky dieetsloper zijn en pak jouw normale eetregime dinsdag meteen weer op.

Geniet ervan!

Groetjes Team Kenamju

 

Neem direct contact op!

Heb je vragen of opmerkingen? Stuur ons een berichtje en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

0

Start typing and press Enter to search